Servis klimatizací aut
Poskytovaný servis klimatizací:
- Test a diagnostika klimatizačního okruhu (preventivní kontrola funkčnosti)
- Plnění okruhu klimatizace mediem R134a
- Doplnění speciálního oleje pro kompresor klimatizace
- Aplikace UV detekční látky (umožňuje odhalit netěsnosti)
- dezinfekce ozonem - čistí a dezinfikuje, odbourává nepříjemný zápach, chrání zdraví řidiče i posádky, zabraňuje poškozování hlavně u dětí a alergiků, prodlužuje životnost částí klimatizace vozidla působí v celém interiéru vozidla
- Zjištění místa úniku media
- Výměna či oprava poškozených dílů okruhu klimatizace jako jsou například (chladiče, kompresory, výparníky, hadice, filtry, termostaty, čidla tlaku, potrubí aj.
- Výměna pylového filtru
- Sváření hliníkových dílů klimatizace
- Zajistíme náhradní díly nejen pro autoklimatizace
Servis autoklimatizace za akční cenu 800,- Kč obsahuje:
- odsátí a recyklace staré chladící náplně včetně starého oleje
- vakuování s vysoušením okruhu
- podtlaková zkouška těsnosti klimatizačního okruhu
- plnění chladícím médiem R134a
- dezinfekce klimatizace ozonem
- doporučujeme výměnu kabinového filtru
Následující úkony jsou účtovány na základě aplikovaného množství:
- doplnění nového oleje (10g – 30g)
- doplnění chybějícího množství chladiva ( obvykle se doplňuje 100g, množství náplně je předepsané výrobcem vozu)
- alternativní doplnění kontrastní látky ( doporučená 1 dávka, umožňuje odhalit netěsnosti)
Ceník materiálu
- 1g oleje do kompresoru 5 Kč
- 1g chladiva R134 1,5 Kč
- 1 dávka kontrastní látky 85 Kč
ceny jsou uvedeny s DPH
Čištění klimatizací Ozón Makerem Magneti Marelli
V systémech klimatizací vznikají bakterie a plísně, které zde naleznou ideální životní podmínky. Ty jsou původcem zápachu, mohou ohrožovat zdraví řidiče a pasažérů (malých dětí, alergiků), a také způsobovat korozi výparníku.
Při čištění je využíván nejmodernější dezinfekční prostředek používaný ve zdravotnictví ozon O3. Čistý bezbarvý plyn, který nezanechává stopy ani zápach a nezpůsobuje žádné alergické či dýchací potíže, které mohou vytvářet chemické dezinfekční prostředky. Velmi malá velikost částeček ozónu umožňuje proniknout i do míst, kam se chemická dezinfekce ani nedostane.
Při čištění je navíc plyn rozptylován po celém interiéru vozidla, tím dochází k odstraňování biologického znečištění čalouněných materiálů, sedaček, polstrování apod., které způsobují nepříjemný zápach. Zařízení je navíc velmi šetrné k životnímu prostředí.
Časté problémy s klimatizacemi
Připravili jsme pro Vás stručný popis problémů se kterými se ve své praxi setkáváme.
Únik chladícího média
Nejčastějším problémem autoklimatizací, je únik chladicího média. Při běžném provozu dochází k úniku média nejčastěji na pružných členech jako jsou hadice, dále také v místě spoje jednotlivých dílů a v neposlední řadě na mechanicky poškozených místech.
K únikům dochází u všech typů automobilových klimatizací. Někteří výrobci vozidel uvádí hodnotu přípustného úniku chladicího média za rok od 5 do 30% množství náplně.
Pokud není okruh naplněn dostatečným množstvím chladiva nepochybně způsobí sníženou účinnost klimatizace.
Naše doporučení: Vždy před sezónou využívání klimatizace si ve Vašem voze nechte zkontrolovat její stav (účinnost klima a vlhkost vzduchu). Předejdete tak jejímu sníženému účinku anebo celkovému selhání tehdy, když to nejméně čekáte. (viz. naše akce)
Porucha nebo selhání kompresoru
Další z častých závad klimatizačního okruhu je porucha kompresoru. Značný vliv na správný chod kompresoru má speciální vysoce viskosní olej. Tento olej má velmi podobnou funkci jako olej v motoru vozidla a také svou životnost! Zajišťuje přimazávání kompresoru a tím jeho správný chod. Při kontrole a údržbě klimatizačního okruhu je dobré dbát i na výměnu tohoto oleje.
Naše doporučení: Při servisu klimatizace vozu doporučujeme provést odsátí zbytku starého oleje a naplnění nového, můžete tak předejít výdeji značného finančního obnosu za následnou opravu či výměnu „přidřeného“ kompresoru.
Jak poznáte, že je čas na údržbu?
Máte pocit, že po zapnutí Vaše klimatizace správně nefunguje?
Po nastavení a spuštění klimatizace na minimální teplotu, by se teplotní hodnota na výstupu ventilace měla pohybovat v rozmezí 3 až 9 stupňů, vlhkost vzduchu by měla být v rozmezí 69% až 100%. Tyto hodnoty se mohou lišit podle teplotních faktorů v okolí vozu. Někteří výrobci uvádí provádět kontrolu funkčnosti autoklimatizace minimálně dvakrát ročně.
Pro tyto účely slouží preventivní kontrola funkčnosti tj. diagnostika a test autoklimatizace, který Vám v rámci našich služeb nabízíme v našem servisu za bezkonkurenční cenu. Připravíme vyhodnocení funkčnosti a necháme na Vašem zvážení výběr námi doporučovaných postupů. Předpokládaná doba testu je cca 15min.
Servis klimatizace se provádí u všech aut po uplynutí dvou let od uvedení do provozu! Doporučujeme kompletní servis minimálně 1x za dva roky!